Velkommen til

Almagroforeningen.no

Forum for studier i dynamisk psykologi og psykoterapi (psykoanalyse, kropp-karakteranalyse og virksomhetsteori)

DET ER MED STOR SORG VI MÅ MELDE AT VÅR STYREFORMANN GJENNOM MANGE  ÅR (CUENCA-STIFTELSEN), PER STORMYHR, IDAG 20.6.2019, GIKK UT AV TIDEN. VI ER HAM MEGET TAKKNEMMELIG FOR MANGE ÅRS ARBEIDE.

Vi beklager årstallet 2016! Vi er mange som synes at årene kanskje løper litt fort! og nesten fra oss, men i vårt datasystem ble 2016 benyttet for å låse siden: Ettersom seminaret ble nedlagt. Vi har startet på nytt på oppfordring!  Alt filformat må benytte 2016 for å få tilgang til de øvrige filene! Nykoding blir for mye arbeide! Derfor! Gamle filer oppsummerer fjoråret.

HUSK RELOAD SIDE!

Seminar i Moral de Calatrava, Spania

22 - 27. september 2019

«PARTNERVALGETS PSYKOPATOLOGI»

Dette er ikke et seminar om parterapi, men om personers vanskeligheter med å relatere seg og særlig ved valg av partner.

Denne siden er under ny koding, det tar litt tid, men vi kommer igjen! En del av lenkene virker!

Utfyllende informasjon: Se

www.almagroforeningen.com

Navigeringsmeny oppe er kun for nostalgisk minne: Fjorårets seminar!

Almagroforeningen presenterer:

Madrid/Moral de Calatrava, Spania

22. - 27. september 2019:

********

Tema: « Partnervalgets psykopatologi «.

Et seminar om begjær, savn og avvisning.

Forelesere:

Spesialist i klinisk psykologi, Carmen Villalobos (Spania): «Forhold og konflikter. Hvorfor?»

Psykiater, dr. med., psykoanalytiker (IPA), Terje Neraal (Tyskland): «Hvilke egenskaper avgjør hvem AMOR´s piler treffer? Kollusive mønstre i par-relasjonen».

Spesialist i klinisk psykologi og Bodynamic Analytiker (BDI),Tor Sletten: «Når hjertet brister  - Karakterstrukturer og relasjonsvansker».

Spesialist i klinisk psykologi, David Knutsen: «Partnervalget i krysningen mellom kjærlighet, drift og begjær».

Spesialist i klinisk psykologi, psykoanalytiker (IPA), Hans Peter Broch: «Hvordan velger vi «feil»: Parforhold og projektive identifikatoriske samspill».

Professor i allmenn litteraturvitenskap (em.) dr. philos., Per Buvik: «Partnervalgets utfordringer. Noen litterære perspektiver på begjær, savn og avvisning».

Skuespiller Rhine Skaanes: «Fra teaterscenen - om partnervalgets psykopatologi».

“Partnervalgets psykopatologi” er ikke et seminar om parterapi, men et seminar om vansker man har med å relatere seg og særlig i valg av en partner. Hvilke aspekter i personligheten er det som gjør disse valgene problematiske og gjør det vanskelig å forholde seg til den partneren en har valgt?

Påmelding ved betaling av seminaravgift kr 6000,- ( eksklusiv fly og hotell, innklusiv middag om kvelden med vinsmaking ) innen april,  til :

Almagroforeningen, Welhavensgate 71, 5006 Bergen konto 50820697348

Se mer påmeldingsinfo: www.almagroforeningen.com

Ettersom mange har mottatt info sent, er vi åpne for påmelding til midten av mai.

Etter denne dato må vi se om det er tilgjengelig plass.